כיצד לא להעביר לילדים את פחד ההורים מטיפול שיניים

הפחד מטיפול שיניים הינו תופעה ידועה ונפוצה, הגורמת לכך שלמעלה מ30% מהאוכלוסיה נמנעת מלטפל בשיניה בצורה שגרתית.
רבות נכתב ונאמר על הגורמים לכך אך לא נעסוק בהם כאן.
הורים רבים הפוחדים מטיפול שיניים מעבירים פחד זה לילדיהם, במודע או שלא במודע.
ילדים עשויים לקלוט תחושות שליליות גם מחברים או בני משפחה אחרים.
להלן מספר עצות שימושיות, על קצה המזלג, כיצד למנוע את העברת הפחד לילדים:

לא צריך הכנה בבית.
ראשית, יש להבין כי טיפול שיניים איננו בהכרח חוויה שלילית. תאמינו או לא, ישנם ילדים ומבוגרים רבים מאד עבורם טיפול שיניים הוא טיפול שגרתי לחלוטין ואיננו כרוך בתחושות שליליות כלשהן כולל כאב. לא נדיר לראות ילדים הבאים בשמחה לטיפול שיניים ומצפים גם לפגישה הבאה. העובדה שאתם סובלים מפחד, כאב או תחושות שליליות אחרות איננה אומרת שכל אחד אחר מרגיש אותו דבר. לכן אין לגרום לילד, במודע או שלא במודע, ציפייה לחוויה שלילית ו/או כואבת.

כדאי להימנע מיותר מידי הכנות לקראת הטיפול. לא כדאי לחזור ולומר לילד "אל תפחד, זה לא כואב" כי אם קודם הוא לא העלה בדעתו אפשרות לתחושות כאלה, עכשיו הוא יכול לומר לעצמו – "רגע, אולי יש לי ממה לפחד!". זכרו, הפחד והכאב אינם מחייבי המציאות ולא כדאי לעורר אותם אצל ילד שבא "טבולה רסה – לוח חלק".

לא לספר חוויות שליליות.
מאד מומלץ שלא לשתף את הילד בתחושות שליליות שלכם מטיפולי שיניים אותם אתם עוברים בהווה או שעברתם בעבר. אין להתלונן בנוכחות הילד על כאבים, ייאוש תסכול וכדומה בהקשר של טיפולי שיניים אותם אתם עוברים.
אל תאמרו לילד- "תטפל בשיניים כדי שלא תצטרך לעבור מה שאני עברתי". דברים אלה מעוררים אצל הילד תחושות של איום, חרדות וחששות.

ההורה שפוחד פחות הולך עם הילד.
עדיף שהורה שאיננו פוחד או פוחד פחות מטיפול שיניים ילווה את הילד לטיפול.
הורה שפוחד מעביר לילד בשפת הגוף או באופן מילולי את רגשותיו גם אם אינו מודע לכך.

הזריקה - המושג המפחיד ביותר בעיני הילדים.
לא כדאי להרחיב את הדיבור על הזריקה ועל כך שהיא לא כואבת ושיש רק דקירה קטנה ולא נוראה. אצל רופא שיש לו גישה טובה לילדים המילים המאיימות "זריקה" ו"דקירה" מוחלפות במילים לא מאיימות, ותאמינו או לא,בדרך כלל הילד מקבל זריקת הרדמה בלי שהוא יודע מכך. מומלץ שלא לומר לילד "הטיפול קצת כואב אבל אפשר להתגבר" או " כואב אבל אין ברירה-צריך שיניים בריאות, צריך שתוכל לישון בלילה בלי כאבים" וכדומה. זכרו, האמינו ותיווכחו, שטיפול נכון אינו כואב אף פעם.

מה כן? כדאי למצוא רופא שיש לו גישה טובה לילדים המעודכן בטכניקות התנהגותיות ותרופתיות המתאימות לטיפול כזה. יש לנקוט בגישה ובטרמינולוגיה חיוביות, "הולכים לטפל בשיניים כדי שהן יהיו יפות ובריאות". יש לפעול בשיטה של חיזוק ותמיכה בילד, אך לא על דרך השלילה. בצורה כזאת יש סיכוי גדול יותר שילדכם יהיה "אדיש" לחוויה של טיפול שיניים.

רופא שיניים בחיפה, רופא שיניים חיפה, רופא שיניים קריות, רופא שיניים בקריות, השתלת שיניים בחיפה, השתלת שיניים חיפה, השתלת שיניים קריות, השתלת שיניים בקריות, מרפאת שיניים חיפה, מרפאת שיניים בחיפה, מרפאת שיניים קריות, מרפאת שיניים בקריות, שתלים דנטליים בחיפה, שתלים דנטליים חיפה, שתלים דנטליים קריות, שתלים דנטליים בקריות, טיפולי שיניים לילדים בחיפה, טיפולי שיניים לילדים חיפה, טיפולי שיניים לילדים בקריות, טיפולי שורש, הלבנת שיניים בחיפה, הלבנת שיניים חיפה, הלבנת שיניים קריות, הלבנת שיניים בקריות, השתלת שיניים, השתלת שיניים ביום אחד, השתלת שיניים בצפון, כמה עולה השתלת שיניים, רופא שניים חירום בקריות, רופא שיניים חירום בחיפה, השתלות שיניים בצפון, מרפאות שיניים בחיפה, מרפאות שיניים בצפון, מרפאות שיניים בקריות, רופא שיניים לילדים, רפואת שיניים לילדים, טיפולי שיניים בגז צחוק, גז צחוק